loud music for sad people

激しい音楽が酸素DEATH

【和訳】『Bloody Nose』ーHollywood Undead

お蔵入りアルバムから珠玉の1曲を。

 

youtu.be

 

 

[Verse 1: Charlie Scene]
Fists raised if you cause a reaction
行動を起こしたいなら拳を突き上げろ
Ain't nobody gonna fuck with me (Fuck with me)
誰も俺の味方になってくれないから
I can tell by the way that you're acting
お前が何者か暴いてやる
And we could both agree
俺たちには見え見えだ


[Pre-Chorus: Danny]
I never felt so low
落ち込んだことなんてない
But I love the way I look, yeah
惨めな自分のこの姿も嫌いじゃない
With this bloody nose
鼻血を垂らしてるこの姿
Look how many hits it took, yeah
俺がどれほど毒されてきたのか

 

[Verse 2: Charlie Scene]
I mix pain with this little satisfaction
満足感と痛みでいっぱいになる
They go together all the same to me
この二つの感覚に同時に襲われるんだ
I'm just trying to stay ahead of the action
そうして生きてる実感がわく
And we could both agree
俺たちはわかってるんだ

 

[Chorus: Charlie Scene & Danny]
Here I go down this broken road
このいばらの道を突き進む
My smile still shows through my bloody nose
鼻血まみれでも俺は笑顔を見せ続ける
Still, I go (Ooh)
俺は行かなきゃ
Still, I go (Ooh)
Yeah, I go (Ooh)

 

[Verse 3: Charlie Scene]
I smile, but there's blood in my reflection
笑ってても何をしてても返り血を浴びる
There's violence in the poetry (Poetry)
書いたポエムでさえ暴力そのもの
When it's over, there's no resurrection
この争いが終わるとき
At least for you and me
対峙してるのはお前と俺だけなはず

 

[Verse 4: J-Dog]
Though words are just like violence
暴力的でしかない
Today I'll break the silence
今から俺が沈黙を破る
This could be goodbye, kid
これ以上は言わないから許されるはず
Do you see me when you close your eyelids?
俺は誰かの悪夢にも登場できる
Today I'mma get back up
この勢いで挫折から這い上がるんだ
Fists raised, let's get close up
拳を突き上げろ、もう少しだ
Your life won't be so rough
人生捨てたもんじゃない
Get the fuck up 'cause we've had enough
待ちくたびれた、今こそ立ち向かうんだ 


=========================
⚠︎この曲でのWe=俺たちは、『俺』と『コカイン』をさしてます。全て比喩で、要するに『立ち向かうべき一番の敵』は何なのか、という話です。

私の場合は私自身です。